fbpx

ikona facebook facebook     ikona telefonu 61 867 40 50     ikona emailTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Kontrakty na projekty dwóch obwodnic

28 października podpisaliśmy dwie umowy na przygotowanie pełnej dokumentacji projektowej - część drogową, obiekty inżynierskie, całą infrastrukturę branżową - dla dwóch inwestycji w województwie zachodniopomorskim.

 

 

 

 
  1. Budowy obwodnicy Złocieńca w ciągu drogi krajowej nr 20 

Obecnie droga krajowa nr 20 prowadzi przez centrum miasta. Problemem jest przejazd przez linię kolejową, przy którym znajdują się niekorzystnie usytuowane skrzyżowania DK20. Powoduje to problemy z bezpieczeństwem ruchu drogowego i pieszego, dla których rozwiązaniem będzie dopiero budowa obwodnicy w ciągu DK20. Szacowana długość obwodnicy: 5 km

 

 

     2. Budowy obwodnicy Stargardu w ciągu drogi krajowej nr 20

Stargard posiada już obwodnicę w ciągu drogi ekspresowej S10. Przez miasto ciągle jednak przebiega DK20 biegnąca od Stargardu przez Drawsko Pomorskie, Szczecinek i Bytów do Gdyni. Pełne wyprowadzenie z miasta ruchu tranzytowego z dróg krajowych będzie możliwe po realizacji obwodnicy również w ciągu DK20. 

Nowa trasa będzie omijała Stargard od wschodu. Droga rozpocznie się od strony Drawska Pomorskiego, kilkaset metrów przed początkiem obszaru zabudowanego Stargardu. Trasa będzie biegła w kierunku południowym, przecinając linię kolejową i dalej dolinę rzeki Krąpiel. Z istniejącą S10 połączy się na węźle Stargard Wschód, który będzie musiał zostać rozbudowany. Nowa droga ma mieć długość ok. 4,4 km.

 

Obwodnice Złocieńca i Stargardu to zupełnie nowe zadania, dla których rozpoczyna się proces inwestycyjny. W zakres dokumentacji będzie wchodziło opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego wraz z raportem oddziaływania na środowisko oraz elementów koncepcji programowej wraz z wykonaniem badań podłoża. Dokumentacja ta pozwoli uzyskać decyzję środowiskową, w której zostanie zatwierdzony przebieg inwestycji. Następnie badania podłoża i dalsze opracowania pozwolą na ogłoszenie przetargu na realizację w formule „Projektuj i buduj”. Realizacja obu inwestycji planowana jest w latach 2024-2028.

 

Podstawowe informacje o inwestycjach

  • klasa drogi: GP
  • przekrój poprzeczny: 1x2
  • nośność drogi: 115kN/os
  • prędkość projektowa: 80 km/h;
  • kategoria ruchu: KR4
  • szerokość pasa ruchu: 3,50m;

 

 

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.