fbpx

ikona facebook facebook     ikona telefonu 61 867 40 50     ikona emailTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Budowa drogi a środowisko naturalne

żaba

Każda inwestycja związana z budową drogi wiąże się z ingerencją w środowisko naturalne, dlatego projektanci, już na etapie tworzenia wariantów przebiegu trasy, uwzględniają uwarunkowania naturalne i dokonują wnikliwej analizy ingerencji planowanej inwestycji w środowisko, tzw. Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe (STEŚ).

Według założeń STEŚ budowa drogi powinna nie tylko komponować się z pejzażem, ale przede wszystkim, w jak najmniejszym stopniu oddziaływać na jej najbliższe otoczenie. Ważnym aspektem jest tutaj określenie, czy na terenach planowanej inwestycji znajdują się rośliny i zwierzęta chronione lub zagrożone oraz siedliska zwierząt, a także jaki wpływ będą miały roboty budowlane na system wód powierzchniowych. Opracowując STEŚ należy również zaplanować niezbędne działania minimalizujące blokady techniczne czy skutki występujących kolizji ze ekosystemem (np. przenoszenie zagrożonych gatunków zwierząt na tereny sprzyjające ich dalszemu rozwojowi czy montaż budek lęgowych dla ptaków).

Projektując nową drogę projektanci sięgają po różnego typu rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo i komfort zarówno zwierząt, jak i ludzi. Należą do nich przede wszystkim:

• ogrodzenia
• przejścia górne dla zwierząt
• przepusty
• tunele
• ekrany akustyczne
• wały ziemne
• tzw. ciche nawierzchnie

Lafrentz Polska traktuje środowisko ze szczególną uwagą. Podczas budowy drogi ekspresowej S5 na odcinku Nowe Marzy – Bydgoszcz, której udziela wsparcia merytorycznego, własnym zaangażowaniem i w ścisłej współpracy z GDDKiA przeprowadził liczne zabiegi na rzecz ochrony gatunków:

• przeniesiono liczne zagrożone gatunki roślin na inne, bezpieczne siedliska
• przemieszczono prawie 200 mrowisk, należących do trzech gatunków mrówek: rudnicy, mrówki ćmawej i mrówki łąkowej
• zamontowano ponad 500 budek lęgowych dla ptaków
• zamontowano 20 skrzynek lęgowych dla nietoperzy
• Ogrodzono populację płazów od terenu budowy, a w miejscach szczególnie trudnych – przemieszczono płazy.

Miło jest wiedzieć, że nasza praca jest doceniana i przyczynia się do ochrony środowiska naturalnego na obszarze inwestycji, związanej z budową drogi ekspresowej S5.
Dobra infrastruktura komunikacyjna jest Polsce potrzebna - to fakt nie podlegający dyskusji, a my pomagamy te inwestycje przeprowadzić w sposób zarówno poprawny technicznie i technologicznie, jak również minimalizujący ingerencję w środowisko.

 

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.